January 18, 2011

jisim badan turun 10kg dalam masa semiggu..

kak sulu, sila toet kan muka anda atas kejayaan saya..dirik ngambik masa bebulan, saya seminggu ajak..rahsianya?? okok..pastok share k? sikda mek lokek kohh...

sebelom crita hal kaedah ngurus badan dgn cepat dan tuntas mari dgr kerepakan aku lok ttg hal ehwal manusia semasa yg nyakit ati....aku sak ati ngan x-gf kpd x-kawan(kita dh putus kwn kah sa? yerdeh..mun time gik kecik marek mesti ada pesen laga jarik antu pasya putuskan sambungan jarik ya tek tandanya dh putus kwn lah..mantak ada jak permainan ya koh..hahah..ok..balit kpd crita asal)...ok pasal ompuan tok tek..nya adalah ompuan yg ditemu secara 'live' yg sgt HEBATT bermuka-muka..depan kita nya madah bnda lain, blkang kita nya mdh lain gik..aku rasa ompuan tok sewel...kesian kwn aku beroleh gerek camtok koh..p yalah tek..mun dh cinta, kentut pun wangi..ataupun ng kentut pasangan kita time gik begerek ng wangi...aku pun siktauk kenak...nk kata mkn bunga ros mcm umie aida sik juak lah...

sikperlu lah aku nak ngumpat panjang pasal ompuan yg sorang tok..sbb mun di pikir lamak2 pasal ya, kita boleh turut sewel dikerjanya...muang masa jak...cuma pesanan aku kpd kawan aku tek, smoga kau happy dgn jalan idup yg kau pilih...tp ng aku agak ralat dgn pilihan kau, tp since kau penah jadi kawan aku, yg pernah merik kesan dlm idup aku, aku doakan yg terbaik k kau...juz tat aku sik sangka secetek ya pemikiran kau..sungguh saya x sangka..kenak lah??huhuhu..ok ok dah...tutup cerita...

lupak tek o..maka janji nak share tips ngurus badan tek nak..hmmm...10kg dlm masa seminggu????tak org tek cayak juak kah? hahah..kenak bulak..aku pun tgh stress mikir kaedah cepat dan selamat nak kurus dgn cepat tok sebenarnya...kecuali amik pil..ya jak dpt kurus cepat bah...p bahayalah...mun nak makei cara yg sihat dan selamat, dpt juak kurus...tp sila bersabar yer kwn2..krn hasil nya boleh lah ditangga dalam masa 3 ke 6 bulan....toet..

setakat tok plan pemakanan saya nang dah bertukar lah....no more zizie-ygrangkak-temahak-sikmok kalah nangga urg makan-mun urg makan nya maok juak-walaupun nya dah makan...utk kebaikan diri sendiri sebenarnya..utk cantik, YESS..sapa sikmok nak? tp dalam masa yg sama utk kesihatan juak....dah berumur dot..mula lah cemas ngn kesihatan nak...

diet cara saya:

sarapan: bijirin sarapan secawan kecik + low fat milk + jus buah-buahan

mkn tgh hari: mkn mcm biasa cuma kurangkan mkn nasik n makanan yg berlemak...

minum ptg: buah-buahan(jgn amik dalam kuantiti yg byk coz buah mengandungi gula yg byk n sik bagus utk org yg berdiet)

mkn mlm: toet..sik mkn mun dapat..mun lapa gilak, munum soya ka, jus buah kah, or mkn buah..

*minumlah air suam 8 gelas sehari..ianya sgt bagus utk membantu anda ke jamban 5-6 kali sehari..

ok...thats all for now guys...saya berharap rainforest tahun ini body saya dh steady camtok:




*ok berangan ajak bah..menten sus bes kan walaupun kurusssss....

6 comments:

  1. suka ku nengar ko ngerepak... ko nak turun 10kg in a week? 2 kg seminggu jak aku mampu setakat tok... teruskan blog anda...

    ReplyDelete
  2. heheh..yalah nang mustahil jak bunyi..sik mkn nasik 20 hari pun ruk dpt kurang 3kg...

    mun berisik penyakit kronik kali baruk dpt turun 10kg dlm masa 2 minggu...heheheh

    ReplyDelete
  3. ahahaha...saspen mek nanggar gmbar di ngkah kitak tek zie...

    ReplyDelete
  4. haih..knk saspen tek? tauk tak sapa ya nak? heheh

    ReplyDelete
  5. hah..menakah kak jijie..mok dcoba mek kaktok.. :) btw, kmk suka caption gamba di atas.. :D

    ReplyDelete
  6. mary: coba jak neytauk bekesan....:)

    ReplyDelete